In de tweede aflevering van Het Schoolplein gaat Bram Oonk in gesprek met Rosanne Hebing over computational thinking – een van de vier onderdelen van digitale geletterdheid. Rosanne doet postdoc-onderzoek naar computational thinking en vertelt in deze podcast wat het begrip inhoudt, waarom het zo belangrijk is en hoe leerkrachten hiermee aan de slag kunnen. Tevens vertellen twee studenten, Wout en Eva, over hun ervaringen met computational thinking.
Vergeet vooral niet te abonneren op deze podcast, zodat je een melding krijgt wanneer er een nieuwe aflevering online komt.
Bijvoorbeeld bij het online komen van de volgende aflevering die gaat over Gezag vanuit Verbinding en het nieuwe kompas dat ontwikkeld is vanuit onze Academische Werkplaats. Heb jij nog suggesties voor onderwerpen waar je graag eens een aflevering over wilt horen of wil jij (onderwijs)kennis delen? Dat kan! Mail dan naar podcast@iselinge.nl.
De podcast is te beluisteren via de volgende platforms:
Spotify: https://open.spotify.com/episode/1zyRXeOQcPo9j9lYsPB3dB...
Apple Podcast: https://podcasts.apple.com/.../computatio.../id1589121911...
Google Podcast: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy81YzFhZjg2OC9wb2RjYXN0L3Jzcw==
Deezer: https://deezer.page.link/egxzPL8SwjTwRLWL9