Met de overgang naar de Microsoft-omgeving is het tijd om al je bestanden op de juiste plek op te slaan. Het plaatsen van bestanden doe je op twee locaties:
- Microsoft Teams is de omgeving waar je alle bestanden plaatst waarin je moet samenwerken met andere collega's.
- Microsfot OneDrive is jouw persoonlijke opslaglocatie. Hier staan documenten die alleen jij hoeft te gebruiken.
Je bestanden staan op dit moment nog verdeeld over jouw documenten, de H-schijf, de I-schijf, op Google Drive en op een Gedeelde Drive. Op deze pagina zie je hoe je bestanden van al deze locaties kan overzetten naar zowel Teams als OneDrive. Het overzetten van documenten van Google naar Microsoft gaat altijd in de volgende stappen:
- Je klikt met je rechtermuisknop op de map/document dat je wilt overzetten.
- Na het downloaden van een map, ga je naar de map 'downloads' op jouw computer.
- Je zoekt de download op, klikt er met je rechtermuisknop op en klikt op 'alles uitpakken'.
- De map is uitgepakt. Je kan hem nu plaatsen op de juiste locatie (Teams/OneDrive).