Leerkrachten, directeuren en onderwijsprofessionals/expers kunnen aansluiten bij de werkplaatsen van Iselinge Hogeschool. In de werkplaatsen werken studenten, leerkrachten, directeuren, docent-onderzoekers en experts samen aan een uitdaging uit de praktijk van het onderwijs. Volgens de principes van ontwerpgericht onderzoek worden systematisch stappen gezet om deze uitdaging aan te gaan. Heb jij interesse om deel te nemen aan een van de werkplaatsen of wil je meer informatie? Neem dan contact op via onderzoek@iselinge.nl.
Wat levert deelname aan de Academische Werkplaats op?
Je werkt samen met andere (aanstaande) onderwijsprofessionals aan een relevant en uitdagend thema.
- Je denkt mee in het oplossen van een onderwijsprobleem. Daarbij zul je volgens een bepaalde systematiek leren hoe je ontwerpgericht onderzoek kunt doen.
- Je verwerft kennis en vaardigheden in het te onderzoeken thema en onderzoeksvaardigheden die bij kunnen dragen aan de verbetering van het onderwijs in jouw eigen school.
- Je ontwerpt een concrete oplossing voor een onderwijsprobleem: een instrument, een aanpak, een handleiding of iets anders dat bruikbaar is binnen jouw eigen school en op andere scholen.
- Je werkt mee aan het beschikbaar stellen van de ontworpen materialen voor jouw collega’s in de vorm van een studiedag, een praktijkartikel, een workshop, etc.
Wat wordt van jou verwacht?
- Enthousiasme, vindingrijkheid en een innovatieve inslag.
- Je bent werkzaam in het onderwijs en kiest ervoor om twee jaren mee te doen aan de werkplaats.
- Je bent tijdens acht werkdagen per jaar beschikbaar voor de werkplaats (acht woensdagmiddagen van half 3 tot half 6). Daarnaast ben je 4 woensdagen van kwart voor 5 tot kwart voor 6 aanwezig bij een online bijeenkomst.
- Je kunt jaarlijks 80 uren bijdragen aan de werkplaats (40 uur door aanwezig te zijn en mee te ontwerpen, 40 uur door ontwerpen te testen in de eigen praktijk).
- Voor de deelname binnen de Academische Werkplaats worden binnen de eigen school 80 uur professionaliseringsruimte toegekend.