Computational thinking is een van de vier onderdelen van digitale geletterdheid en daarnaast een van de 21e-eeuwse vaardigheden. Rosanne Hebing doet postdoc-onderzoek naar computational thinking. In deze podcast gaat Bram Oonk met haar in gesprek over wat dit begrip inhoudt, welke misconcepten bestaan over computational thinking en waarom scholen er mee aan de slag moeten. Daarnaast vertellen studenten Wout Walterbos en Eva Taken over hun ervaringen die zij opdeden tijdens een module die ging over computational thinking.
Wil je graag doorpraten over deze podcast of heb je suggesties voor onderwerpen voor een volgende podcast? Mail dan naar podcast@iselinge.nl
Bram Oonk is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Hij is vakspecialist burgerschap en digitale geletterdheid en host van de podcast Het Schoolplein.
Rosanne Hebing is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Zij is vakspecialist Engels en digitale geletterdheid. Zij deed postdoc onderzoek naar computational thinking en doet tevens onderzoek in de Academische Werkplaats.