Flexibilisering van het hoger onderwijs is een hot topic binnen deze onderwijssector. Blended learning wordt gezien als dé manier om deze flexibilisering te bewerkstelligen. Blended learning houdt in dat er een afwisseling plaatsvindt tussen online en face-to-face leeractiviteiten. De periode van afstandsonderwijs maakte duidelijk wat wel en juist niet wenselijk is, daarom is het nu tijd voor constructieve ontwikkeling van blended learning binnen het curriculum. Iselinge Hogeschool heeft er voor gekozen om 3L-leren te kiezen als model voor blended learning. In deze podcast spreekt Bram Oonk met docent-onderzoeker Nienke Reessink over wat 3L-leren en blended learning is. Tevens bespreken zij de ontwikkelde kaartenset, waarbij ontwerpprincipes voor blended learning worden omgezet in vragen en suggesties. Ben je na het luisteren van deze podcast benieuwd naar deze kaartenset of wil je meer weten over hoe blended learning wordt vormgegeven binnen Iselinge Hogeschool? Kijk dan op www.iselinge.nl/3l-leren
Hopelijk vond je dit een leuke aflevering. Wil je doorpraten over het onderwerp, heb je suggesties voor nieuwe onderwerpen of wil je zelf een bijdrage leveren aan deze podcast? Mail dan naar podcast@iselinge.nl
Bram Oonk is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Hij is vakspecialist burgerschap en digitale geletterdheid en host van de podcast Het Schoolplein.
Nienke Reessink is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Zij is vakspecialist media en ICT en houdt zich bezig met het vormgeven van blended learning. Daarnaast doet zij onderzoek in de Academische Werkplaats.