Rosanne Hebing en Bram Oonk vertellen over de belangrijkste uitkomsten van hun onderzoeken naar het zelfvertrouwen van leerkrachten en hun vaardigheden in het aanbieden van digitale geletterdheid. Verder nemen Rosanne en Bram je mee in de wiskundige denk- en werkwijzen die allerlei aanknopingspunten bieden om rekenen-wiskunde te combineren met programmeren. Door een voorbeeld te laten zien van hoe je doelgericht met een Probot kunt rekenen in de bovenbouw willen zij duidelijk maken dat de drempel om met leerlingen te programmeren lager is dan je misschien denkt!
Rosanne Hebing is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Zij is vakspecialist Engels en digitale geletterdheid. Zij deed postdoc onderzoek naar computational thinking en doet tevens onderzoek in de Academische Werkplaats.
Bram Oonk is docent-onderzoeker op Iselinge Hogeschool. Hij is vakspecialist burgerschap en digitale geletterdheid. Daarnaast doet hij onderzoek in de Academische Werkplaats.