De rol van de IB'er is de laatste jaren sterk aan verandering onderhevig. We zien een verschuiving met andere naamgeving zoals kenniscoördinator, onderwijscoach en kwaliteitscoördinator. Maar ook inhoudelijk veranderen de taak- en aandachtsgebieden. Waar de focus lange tijd lag op de zorg en begeleiding van (zorg)leerlingen, verschuift deze naar de kwaliteit van het primaire proces in het onderwijs: de basis op orde.
Meer dan ooit is er behoefte aan professionals die de pedagogische en didaktische kwaliteiten in de scholen kunnen bewaken en borgen. Kennis én vaardigheden zijn nodig om nieuwe ontwikkelingen vorm te geven, kwaliteit hoog te houden en blijvend te verbeteren, continue in te spelen op veranderingen en vraagstukken of uitdagingen die opdoemen tot een duurzame oplossing te brengen. Met deze actualisering ben je in vier dagdelen helemaal op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen en in staat om al deze (nieuwe) rollen te vervullen.
Dit traject is van grote meerwaarde voor:
- Kwaliteitscoordinator of IB’er zijn en die hun kennis willen actualiseren zodat het aansluit bij de nieuwe ontwikkelingen.