Onze maatschappelijke opdracht bepaalt de komende strategische periode onze focus voor onderwijs en praktijkgericht onderzoek. De drie ontwikkelingen (flexibilisering, digitalisering en demografische ontwikkelingen) geven aanleiding om te blijven ontwikkelen. Daarnaast is er in het educatieve werkveld enerzijds behoefte aan breed inzetbare, flexibele generalisten en anderzijds aan leerkrachten met specialistische kennis over het jonge of het oudere kind. Bovenstaande is leidend voor de keuzes in ons onderwijs- en onderzoeksportfolio en bij in- en externe samenwerking. In 2027 is de transitie van samen Opleiden in School naar samen Leven Lang Ontwikkelen gemaakt om onze ambitie dé kennisinstelling in de regio voor opleidingen en leven lang ontwikkelen in het educatieve domein met de focus op netwerkleren waar te maken. Iselinge Hogeschool leidt competente, pedagogisch-educatieve professionals op aan de hand van twee uitgangspunten:
1) De studentreis staat centraal;
2) We werken samen in de driehoek onderwijs-werkveld-onderzoek waarbinnen studenten netwerkleren.
Onderwijs
Een inspirerend, kwalitatief hoogstaand en betekenisvol leernetwerk dat een bijdrage levert aan de professionalisering van het educatieve werkveld. Daarnaast vergroot Iselinge Hogeschool de toegankelijkheid tot dit werkveld (drempelverlaging).
Praktijkgericht onderzoek
Hoogwaardige, betekenisvolle kennisontwikkeling over toekomstgericht onderwijs met doorwerking in het werkveld.
Werkveld
Toeleverancier van uitstekende pedagogisch-educatieve professionals en partner in het Leven Lang Ontwikkelen. Een inspirator en kennispartner in de ontwikkeling en uitvoering van toekomstgericht onderwijs. Iselinge Hogeschool levert een bijdrage aan het oplossen van en het omgaan met het lerarentekort.